Μάχη με την ακρίβεια συνεχίζουν να δίνουν τα νοικοκυριά, που εδώ και μήνες παρότι μπορεί να μικραίνουν τη λίστα του σούπερ μάρκετ, συνεχίζουν και βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 7,2%, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία ερευνών Circana και σύμφωνα με το OPEN. Μάλιστα, οι πωλήσεις το ενδεκάμηνο του 2023 αυξήθηκαν σε αξία κατά 9,5% και σε όγκο κατά 2,2%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.Ανατιμήσεις καταγράφονται και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς οι πωλήσεις τους το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 αυξήθηκαν κατά 11,%, με το μερίδιό τους να ανέρχεται πλέον στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα το 2022.
Το μεγαλύτερο μερίδιο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συγκεντρώνουν τα τρόφιμα 26,8%, τα προϊόντα για το σπίτι 25,6% και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 20,9%.Σημειώνεται πως αυξήσεις καταγράφονται και στο χωράφι, συμπαρασύροντας έτσι προς τα πάνω τις τιμές. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Νοέμβριο του 2023 οι παραγωγοί είδαν επιπλέον αύξηση 3,8%, ενώ τα κόστη παραγωγής έπεσαν στο 5,2%.