Η Ταϊλάνδη, η ασιατική χώρα με τα 1400 νησιά και την σχεδόν τετραπλάσια έκταση και τον 7πλάσιο πληθυσμό σε σύγκριση με την Ελλάδα, ήταν το θέμα της εκπομπής «Η Παγκόσμια Φωνή μας» στη Φωνή της Ελλάδος. Οι επιχειρηματίες Σπύρος Κουτλέλος και Θεόδωρος Κουμέλης που πρωτοστάτησαν στη δημιουργία του Ελληνο-Ταϊλανδέζικου Εμπορικού Επιμελητηρίου μίλησαν για το βιοτικό επίπεδο και τις ευκαιρίες για συνεργασίες. Αναφορά έγινε επίσης στις σχέσεις των δυο χωρών που πάνε πίσω αιώνες καθώς ένας Έλληνας, ο Κωνσταντίνος Γεράκης από την Κεφαλλονιά διετέλεσε πρωθυπουργός και αντιβασιλιάς της Ταϊλάνδης επί 5-6 χρόνια τον 17ο αιώνα. Η Ελλάδα είναι δημοφιλής στην Ταϊλάνδη και ιδιαίτερα κάποια νησιά της ενώ εμπορικό κέντρο έξω από την Μπανγκοκ ονομάζεται Σαντορίνη Mall. Εκτιμάται ότι υπάρχουν κάπου 20-25 ελληνικά εστιατόρια στη χώρα.
Η Ταϊλάνδη έχει τροπικό κλίμα με κύριο χαρακτηριστικό τους μουσώνες και γι’ αυτό το καλύτερο διάστημα για να την επισκεφθεί κανείς είναι το διάστημα Οκτωβρίου-Φεβρουαρίου που δεν έχει βροχές.
Η χώρα έχει την δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της νοτιοανατολικής Ασίας μετά την Ινδονησία. Η Ταϊλάνδη παράγει σόγια, ρύζι, καλαμπόκι και καρύδες εκτός των άλλων. Εχει επίσης ανεπτυγμένη βιομηχανία, παράγοντας υφάσματα, είδη ένδυσης και ηλεκτρικά είδη ενώ έχει την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην ευρύτερη περιοχή. Ο τουρισμός είναι επίσης μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της χώρας.
Το κατά κεφαλή εισόδημα ήταν 6.600 δολάρια το 2017 με νόμισμα το μπαχτ ενώ εθνικό σύμβολο της χώρας είναι ο ελέφαντας. Θρησκεία έχει τον βουδισμό. Πρωτεύουσα είναι το Μπανγκόκ.
Σπύρος Κουτλέλος, επιχειρηματίας
Spyros KoutlelosΟ κ. Κουτλέλος είναι βασικός μέτοχος ενώ διευθύνει την εταιρεία έρευνας αγοράς Webcall International Research σε Β2Β, κατανάλωση και ιατρική έρευνα που δραστηριοποιείται σε όλες τις χώρες της περιοχής με παρουσία στο Χονγκ-Κόνγκ και τις Φιλιππίνες της περιοχής και την υποδηματοβιομηχανία Klas & Sylph.
Δεν είναι εύκολο να έλθει κάποιος ξένος και να ιδρύσει εταιρεία στην Ταϊλάνδη καθώς χρειάζεται να έχει Ταϊλανδέζο συνέταιρο με 51% συμμετοχή, τόνισε. Επίσης, η εξασφάλιση άδειας εργασίας είναι χρονοβόρα και ακριβή υπόθεση. Επομένως, οι ξένοι δουλεύουν συνήθως για πολυεθνικές εταιρείες και έχουν υψηλούς μισθούς.
Ο ίδιος ανέφερε πως υπάρχουν μεγάλες ανισότητες με τον κατώτατο μισθό γύρω στα 300 ευρώ (9000 μπαχτ). Το ελάχιστο εισόδημα που χρειάζεται κάποιος για να ζήσει τον μήνα είναι τα 1700 μπαχτ.
Τα ενοίκια είναι ακριβά στο κέντρο της Μπανγκόκ, αρχίζοντας από τα 500 ευρώ για ένα δυάρι 50 τ.μ. και φθάνοντας τα 1500 ευρώ για ένα διαμέρισμα 100 τ.μ. Τα ενοίκια γίνονται πιο φθηνά όσο απομακρύνεται κάποιος από το κέντρο.
Οσον αφορά τα εγχώρια ταϊλανδέζικα προϊόντα είναι φθηνά αλλά τα εισαγόμενα είναι ακριβά λόγω φόρου εισαγωγής και του εθνικού νομίσματος.
Ο φόρος στα επιχειρηματικά κέρδη είναι 20% και ο ΦΠΑ στο 7% ενω οι ασφαλιστικές εισφορές είναι μικρές μεταξύ 3% και 5%, συμπλήρωσε. Οσον αφορά τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων, αυτός κυμαίνεται από 0% έως 35% για εισοδήματα άνω των 100 χιλ. ευρώ με τον μέσο συντελεστή στο 15%-20%, ανέφερε ο κ. Κουτλέλος.
Ως ιδρυτικό μέλος του νεοϊδρυθέντος Ελληνο-Ταϊλανδέζικου Εμπορικού Επιμελητηρίου, ο ίδιος τόνισε πως σκοπός του είναι να φέρει κοντά τις εταιρείες των δυο χωρών για συνεργασία. Οσοι ενδιαφέρονται θα μπορούσαν να επισκεφθούν το σάιτ του επιμελητηρίου στο www.greekthai.com.
Θεόδωρος Κουμέλης, αντιπρόεδρος του Ελληνο-Ταϊλανδέζικου Επιμελητηρίου, επιχειρηματίας στον κλάδο του τουρισμού
Theodore KoumelisΟ κ. Κουμέλης έφυγε από την Ελλάδα στα μέσα της κρίσης και πήγε στην ασιατική χώρα για να επεκτείνει τις δραστηριότητες της εταιρείας του και να βοηθήσει στην ανάπτυξη των τουριστικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Ταϊλάνδης με προσέλκυση Ταϊλανδέζων τουριστών στην Ελλάδα.
Η Ταϊλάνδη ήταν ο πρώτος εξωτικός προορισμός για τους ‘Ελληνες παλιά με την Thai Airways να έχει απευθείας πτήσεις από την Αθήνα προς την Μπανγκόκ επι 34 χρόνια αλλά σε κάποιο σημείο το 2011 διέκοψε τα χρόνια της κρίσης. Σήμερα, η επικοινωνία γίνεται μέσω Τουρκίας, Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Ιορδανίας κ.τ.λ.
Ολο και περισσότεροι Κινέζοι πηγαίνουν στην Ταϊλάνδη ενω οι τουρίστες φτάνουν τα 38-40 εκ. άτομα τον χρόνο και εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 50 εκ. τα επόμενα χρόνια.
Πλέον, η μεσαία τάξη της Ταϊλάνδης δυναμώνει ραγδαία και οι μισθοί ανεβαίνουν με αποτέλεσμα να μπορούν να ταξιδεύουν στο εξωτερικό περισσότερο, δημιουργώντας ευκαιρίες για την Ελλάδα.
Η Ελλάδα, παρότι δεν κάνει προσπάθειες προβολής, είναι δημοφιλής και ιδιαίτερα τα νησιά μας, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, είναι γνωστά ως ονόματα στην Ταϊλάνδη και στην ευρύτερη περιοχή, πρόσθεσε.
«Υπάρχει εμπορικό κέντρο έξω απο την Μπανγκόκ που ονομάζεται Σαντορίνη Mall και έχει κτισθεί με την αρχιτεκτονική της Σαντορίνης,» τόνισε ο κ. Κουμέλης.
¨Εχουν οργανωθεί γαστρονομικά και άλλα γεγονότα με επίκεντρο την Ελλάδα στην Μπανγκόκ παρότι η Ελλάδα δεν κάνει επίσημα προσπάθειες, τόνισε.
Παρουσιαστές-παραγωγοί: Δίπλας Πέτρος, Κοντογιάννης ΔημήτρηςΗχολήπτρια: Ολυμπία ΓιαννικοπούλουΜουσική επιμέλεια: Μαρία Ρεμπούτσικα
Μοιράσου το άρθρο: