Αν και οι αρχικές προσδοκίες μιλούσαν για επιδόσεις καλύτερες του εξαιρετικού 2019, οι επαγγελματίες μπορεί να μην εγκατέλειψαν τον στόχο αλλά ήταν πιο επιφυλακτικοί αποφεύγοντας να προσδιορίσουν συγκεκριμένα νούμερα – στόχους σε μία «κανονική» σεζόν με τα πάνω και τα κάτω της. Τα φαινόμενα υπέρμετρης αύξησης των τιμών δεν έλειψαν και από τη Χαλκιδική ειδικά σε ξαπλώστρες και beach bar, γεγονός το οποίο αν επαναληφθεί και του χρόνου θα έχει μακροπρόθεσμα αρνητικό αντίκτυπο στη φήμη της περιοχής.
Υπενθυμίζεται πως το 2019 οι τουριστικές εισπράξεις σε όλη τη χώρα «έγραψαν» 18 δισ. ευρώ με τον πήχη για φέτος να τοποθετείται κοντά σε αυτό το ποσό καθώς τα νούμερα προδιαθέτουν για νέα ρεκόρ, κοντά στα 20 δισ. ευρώ, αν δεν έχει… αντίρρηση η ακρίβεια. Πέρσι τα έσοδα κινήθηκαν στο ύψος των 17,8 δισ. ευρώ.
Με την περιοχή να αντλεί τουρίστες όχι μόνο από Βαλκάνια αλλά και από Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη η σεζόν κύλησε ικανοποιητικά. «H τουριστική περίοδος σε γενικές γραμμές πήγε καλά, είχε τα πάνω της και τα κάτω της. Αν και δεν ξεκίνησε ικανοποιητικά Μάιο και Ιούνιο, στη συνέχεια ανακάμψαμε και ευελπιστούμε να κλείσει με επιδόσεις πάνω και από του 2019. Εκτιμώ πως τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια πήγαν καλύτερα από εστίαση και εμπορικά καταστήματα καθώς τα έξοδα των επισκεπτών ήταν περιορισμένα, σε κάθε περίπτωση μόλις περάσει και ο Οκτώβριος θα ξεκαθαρίσει η εικόνα», σημειώνει.
«Υπάρχει θέμα με την αγοραστική δύναμη του κόσμου αναφορικά με τα εμπορικά καταστήματα και την εστίαση, ξένοι και Έλληνες έχουν πληγεί από την ακρίβεια που είναι ένα πανευρωπαϊκό φαινόμενο. Θα προτιμήσει μία οικογένεια είτε να μαγειρέψει σπίτι είτε ακόμα κι αν βγει να πάει για φαγητό σε ένα fast food παρά σε μία ταβέρνα», σημειώνει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Γιάννης Κουφίδης. «Οι Έλληνες έμεναν λιγότερες μέρες και ήταν πιο συγκρατημένοι στις δαπάνες τους ενώ οι Βαλκάνιοι αν και δεν μείωσαν σε μεγάλο βαθμό το διάστημα παραμονής τους, ξόδεψαν λιγότερα», προσθέτει.