Η προσεχής σύνοδος κορυφής ΕΕ-Κίνας αναμένεται να διεξαχθεί τον Ιούλιο στην Κίνα, όπως ανακοίνωσε σήμερα (11/4) εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, που εκπροσωπεί τις 27 χώρες-μέλη. Η σύνοδος κορυφής για τα 50 χρόνια της σχέσης Βρυξελλών-Πεκίνου θα πραγματοποιηθεί την ώρα που η Ένωση επιδιώκει όλο και περισσότερο να διαφοροποιήσει τους εμπορικούς εταίρους της, απέναντι σε έναν σύμμαχο εξ Αμερικής που έχει γίνει απρόβλεπτος.
Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ έτεινε επίσης το χέρι σήμερα προς την ΕΕ, προσκαλώντας την να ενώσουν τις δυνάμεις τους ώστε να “αντισταθούν” από κοινού στον “εξαναγκασμό’, σε ένα υπόβαθρο εμπορικού πολέμου με την Ουάσινγκτον. Οι Κινέζοι ηγέτες και οι επικεφαλής των ευρωπαϊκών θεσμών έχουν τακτικές συναντήσεις κορυφής, εκτός από πέρυσι όπου η σύνοδος κορυφής δεν πραγματοποιήθηκε.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κίνα συμφώνησαν να εξετάσουν τον καθορισμό ελάχιστων τιμών για τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής αντί των δασμών που επέβαλε η ΕΕ πέρυσι, δήλωσε εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ανέφερε ότι οι διαπραγματεύσεις είχαν ξεκινήσει ήδη.
Ο Επίτροπος Εμπορίου της ΕΕ Μάρος Σέφκοβιτς, μίλησε με τον Κινέζο υπουργό Εμπορίου Wang Wentao τις τελευταίες ημέρες και οι δύο πλευρές συμφώνησαν να εξετάσουν τον καθορισμό ελάχιστων τιμών, δήλωσε ο εκπρόσωπος της ΕΕ. Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ανέφερε σε δήλωση ότι οι διαπραγματεύσεις επρόκειτο να ξεκινήσουν αμέσως.
Ο Μάρος Σέφκοβιτς έχει δηλώσει προηγουμένως ότι τυχόν ελάχιστες τιμές θα πρέπει να είναι εξίσου αποτελεσματικές και εφαρμόσιμες με τους δασμούς της ΕΕ. Οι προηγούμενες συμφωνίες ελάχιστης τιμής που συμφωνήθηκαν από την ΕΕ αφορούσαν ομοιογενή εμπορεύματα και όχι σύνθετα προϊόντα όπως τα αυτοκίνητα. Η Επιτροπή είπε ότι πιστεύει ότι μια ενιαία ελάχιστη τιμή δεν θα ήταν επαρκής για την αντιμετώπιση της ζημίας που προκαλείται από τις επιδοτήσεις, αναφέρει το Reuters.
Η ΕΕ αύξησε τους δασμούς στα κινεζικής κατασκευής EV σε έως και 45,3% τον περασμένο Οκτώβριο, αλλά οι Βρυξέλλες και το Πεκίνο διατύπωσαν την ιδέα άρσης των δασμών μέσω πιθανών δεσμεύσεων για ελάχιστες τιμές, γνωστές ως αναλήψεις υποχρεώσεων τιμών για εισαγόμενα αυτοκίνητα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δηλώσει ότι είναι πρόθυμη να συνεχίσει να διαπραγματεύεται μια εναλλακτική λύση έναντι των δασμών με την Κίνα, η οποία περιλάμβανει δασμούς 17,0% για οχήματα που κατασκευάζει η BYD, 18,8% για την Geely και 35,3% για τη SAIC, επιπλέον του τυπικού δασμού εισαγωγής αυτοκινήτων της ΕΕ 10%.
Οι συζητήσεις για πιθανή ανακωχή στη μακροχρόνια διαμάχη, η οποία έχει ταλαιπωρήσει και τους Γάλλους κατασκευαστές κονιάκ καθώς το Πεκίνο έλαβε εμπορικά μέτρα αντιποίνων, γίνονται τη στιγμή που ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έχει ξεκινήσει εμπορικό πόλεμο με ορισμένους από τους στενότερους εμπορικούς εταίρους των Ηνωμένων Πολιτειών, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ και της Κίνας.
Το Πεκίνο επέβαλε τιμωρητικούς δασμούς στο γαλλικό κονιάκ πέρυσι, βλάπτοντας τις πωλήσεις στη Νο. 2 οικονομία του κόσμου και μια μεγάλη αγορά κονιάκ για παγκόσμιες εταιρείες, όπως η Hennessey, η Remy Cointreau και η Pernod Ricard, αναφέρει το Reuters.
Η γερμανική ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας VDA χαιρέτισε τις συνομιλίες μεταξύ ΕΕ και Κίνας, και υποστήριξε μια λύση κατόπιν διαπραγματεύσεων. «Ανεξάρτητα από τις τρέχουσες παγκόσμιες εξελίξεις, πρέπει επίσης να συζητηθεί πώς να μειωθούν τα εμπόδια και οι στρεβλώσεις στο διεθνές εμπόριο, αντί να δημιουργηθούν νέα εμπόδια», δήλωσε χθες η VDA. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, αντιτάχθηκαν στους δασμούς, ανησυχώντας για μια εμπορική σύγκρουση με τον δεύτερο σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της χώρας μετά τις ΗΠΑ, αναφέρει το Reuters.