Το προκαταρκτικό πόρισμα, που περιμένουν ανυπόμονα όλοι όσοι θέλουν τα κατανοήσουν τις περιστάσεις υπό τις οποίες εκτυλίχθηκε η τραγωδία, αναμένεται να δημοσιοποιηθεί το πρωί στην Αιθιοπία και κατά τη διάρκεια της νύχτας στις ΗΠΑ, εξήγησαν πηγές του Γαλλικού Πρακτορείου.
Τα μυστικά του κόκπιτ ενδέχεται να αποδειχθούν καθοριστικά για το μέλλον των αεροσκαφών μεσαίων αποστάσεων 737 MAX, του τύπου που καταλαμβάνει τα δύο τρίτα του βιβλίου παραγγελιών της Μπόινγκ.
Παρατηρητές και ειδικοί συμφωνούν ότι το σύστημα σταθεροποίησης του αεροσκάφους MCAS έπαιξε κεντρικό ρόλο στο δυστύχημα.
Το συγκεκριμένο λογισμικό είχε ήδη μπει στο μικροσκόπιο μετά την καταστροφή της 29ης Οκτωβρίου 2018, όταν κατέπεσε το πρώτο 737 MAX 8, της Lion Air, στα ανοικτά της Ιάβας της Ινδονησίας, με αποτέλεσμα και οι 189 επιβαίνοντες σε αυτό να σκοτωθούν.
Αν το προκαταρκτικό πόρισμα για τη συντριβή του αεροπλάνου της Ethiopian Airlines επιβεβαιώσει την συγκεκριμένη υπόθεση, σε έναν βαθμό η Μπόινγκ θα ανακουφιστεί, αφού ήδη εργάζεται πάνω σε τροποποιήσεις του MCAS, προκειμένου να εξασφαλίσει την άδεια των αρχών ώστε ο στόλος των 300 και πλέον 737 MAX που έχουν καθηλωθεί στο έδαφος από τα μέσα Μαρτίου σε όλο τον κόσμο να επιστρέψει στους αιθέρες.
Στη Γουόλ Στριτ, η μετοχή της Μπόινγκ κατέγραφε άνοδο σχεδόν 3% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές που ακολούθησαν το κλείσιμο της συνεδρίασης της Τετάρτης, στη διάρκεια της οποίας οποία απώλεσε 1,54%.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας FAA, (ο εποπτικός φορέας των αερομεταφορών στις ΗΠΑ) ανακοίνωσε από την πλευρά της ότι δημιούργησε μια κοινή ομάδα με τη NASA και διεθνείς εποπτικούς φορείς του κλάδου για να μελετηθούν οι τροποποιήσεις του 737 MAX που η Μπόινγκ αναμένεται να παρουσιάσει τις «προσεχείς εβδομάδες».
Σύμφωνα με την εφημερίδα The Wall Street Journal, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του 737 MAX των Αιθιοπικών Αερογραμμών, ήρθαν αντιμέτωποι με το πρόβλημα που προκαλούσε το MCAS και ακολούθησαν «αρχικά» τη διαδικασία αντιμετώπισης κατάστασης έκτακτης ανάγκης που όρισε η Μπόινγκ μετά την τραγωδία της Lion, αλλά δεν κατάφεραν να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροπλάνου παρότι το απενεργοποίησαν.
Επικαλούμενη πηγές ενημερωμένες για τα δεδομένα που ανακτήθηκαν από τα μαύρα κουτιά, η εφημερίδα πρόσθεσε ότι το πλήρωμα κατόπιν επανενεργοποίησε το σύστημα. Όμως ο τρόπος με τον οποίο το σύστημα τέθηκε ξανά σε λειτουργία δεν έχει εξακριβωθεί προς το παρόν και το MCAS μπορεί να ενεργοποιήθηκε ξανά από μόνο του, επισήμανε πηγή προσκείμενη στην έρευνα στο Γαλλικό Πρακτορείο. Η «πιθανότητα» το MCAS να τέθηκε σε λειτουργία «χωρίς παρέμβαση των πιλότων» είναι κάτι που εξετάζουν οι ερευνητές, επισήμανε η πηγή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Afp, Reuters
Μοιράσου το άρθρο:
Σήμερα η ανακοίνωση των προκαταρκτικών ευρημάτων για το δυστύχημα της Ethiopian
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο