Στο μετρό της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος σε ραδιοφωνική του συνέντευξη σήμερα, Δευτέρα 21 Οκτωβρίου. “Οι δοκιμές έχουν ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Τώρα γίνονται οι δοκιμές της ολοκλήρωσης των συστημάτων. Εκεί βεβαίως πλέον βγαίνουν και διάφορες παιδικές ασθένειες. Το πώς είναι ένα σύστημα έρχεται να δέσει με το άλλο. Έγιναν λάθη τα οποία έγιναν όλα στη χειροκίνητη λειτουργία, στο αμαξοστάσιο. Και ήταν λάθη επειδή δεν ακολουθήθηκε δυστυχώς ο κανονισμός από τους χειριστές της εταιρείας κατασκευής” τόνισε.
Σε άλλο σημείο υπογράμμισε για το έργο του μετρό ότι “Άργησε, εξετέθη, ταλαιπώρησε και σ’ αυτό οφείλουν όλοι οι εμπλεκόμενοι μία συγγνώμη και αυτή η συγγνώμη δεν είναι ανάγκη να έρθει ούτε από τις κυβερνήσεις διαχρονικά, ούτε μόνο από τις κυβερνήσεις διαχρονικά ή μόνο από όσους, ενεπλάκησαν στο έργο, αλλά και από την ίδια τη Θεσσαλονίκη. Διότι, πάρα πολλά προβλήματα προέκυψαν από την ίδια την πόλη”.
Εν συνεχεία, ερωτηθείς για το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε το εξής «Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, όταν μπει ο κόσμος μέσα θα καταλάβει όχι απλώς ότι πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, αλλά ότι πρόκειται για ένα τεράστιο άλμα για την πόλη, ένα πολύ ποιοτικό άλμα. Άργησε, εξετέθη, ταλαιπώρησε και σ’ αυτό οφείλουν όλοι οι εμπλεκόμενοι μία συγγνώμη και αυτή η συγγνώμη δεν είναι ανάγκη να έρθει ούτε από τις κυβερνήσεις διαχρονικά, ούτε μόνο από τις κυβερνήσεις διαχρονικά ή μόνο από όσους, ενεπλάκησαν στο έργο, αλλά και από την ίδια τη Θεσσαλονίκη. Διότι, πάρα πολλά προβλήματα προέκυψαν από την ίδια την πόλη. Ναι, αλλά το μετρό είναι ήδη εδώ και μετράει μέρες για να δοθεί στο κόσμο»
Τέλος, ο κ. Νίκος Ταχιάος δεν παρέλειψε να τονίσει το εξής «Το Μετρό εδώ και πολλούς μήνες, τουλάχιστον 21 μήνες ή μάλλον ουσιαστικά από το 2021 κάνει διαρκώς δοκιμές γιατί προφανώς οι ρυθμοί με τους οποίους προχώρησε δεν ήταν και οι πιο σύντομοι. Κυρίως καθυστέρησε και στην κρίσιμη διαδρομή Βενιζέλου όπου καθυστέρησε το όλο έργο. Οι δοκιμές έχουν ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Τώρα γίνονται οι δοκιμές της ολοκλήρωσης των συστημάτων. Εκεί βεβαίως πλέον βγαίνουν και διάφορες παιδικές ασθένειες. Το πώς είναι ένα σύστημα έρχεται να δέσει με το άλλο.
Έγιναν λάθη τα οποία έγιναν όλα στη χειροκίνητη λειτουργία, στο αμαξοστάσιο. Και ήταν λάθη επειδή δεν ακολουθήθηκε δυστυχώς ο κανονισμός από τους χειριστές της εταιρείας κατασκευής. Ήταν λοιπόν, ένα λάθος για το οποίο ευθύνεται η κατασκευαστική κοινοπραξία και το οποίο θα το πληρώσει. Και αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν ακολούθησαν την διαδικασία. Αυτό που με κάνει όμως, να αισθάνομαι ότι το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει πάρα πολύ καλά είναι ότι η εταιρεία λειτουργίας δεν είναι μια εταιρεία που ξαφνικά κάποιοι άρχισαν να συγκροτούν. Έχει έρθει και έχει αναλάβει τη λειτουργία του μετρό με διαγωνισμό ο οποίος έχει γίνει πριν από καιρό. Ουσιαστικά μια γαλλο -ιταλική κοινοπραξία, στην οποία ο λίντερ είναι η Altem, που είναι η εταιρεία που λειτουργεί το μετρό της Κοπεγχάγης, που είναι η ίδια τοπολογία σταθμών, το ίδιο τροχαίο υλικό, τα ίδια συστήματα με το μετρό της Θεσσαλονίκης και το μετρό του Μιλάνου. Οι άνθρωποι λοιπόν, αυτοί έχουν πολύ μεγάλη εμπειρία και είναι πάρα πολύ αυστηροί και σε θέματα ασφαλείας (…)».