[ad_1]
Εκατόν ογδόντα ένα χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, που θα αντικαταστήσει τους σημερινούς δρόμους – καρμανιόλες, περιλαμβάνει ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης. Το έργο θα έχει συνολικό προϋπολογισμό 1,7 δισεκατομμυρίων και υπολογίζεται ότι θα αρχίσει το φθινόπωρο.
Εμπόδια και προβλήματα χρόνων για την υλοποίηση του πιο φιλόδοξου αναπτυξιακού έργου στην Κρήτη, της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα του νησιού, ξεπεράστηκαν και όλα είναι έτοιμα σύμφωνα με τον υπουργό υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για τη δημοπράτηση του έργου.
Ένας δρόμος μοντέρνος αλλά και βιώσιμος, μήκους 181 χιλιομέτρων με νέα χάραξη που θα επιτρέπει στους χιλιάδες κατοίκους αλλά και στα εκατομμύρια τουρίστες που έρχονται για διακοπές στην Κρήτη, να κινούνται με ασφάλεια από τη μια άκρη του νησιού ως την άλλη.
Το υπουργείο Υποδομών είχε να ξεπεράσει ένα μεγάλο σκόπελο: για να χρηματοδοτηθεί ο ΒΟΑΚ με διατομή αυτοκινητοδρόμου θα έπρεπε να διέρχονται καθημερινά 20.000 αυτοκίνητα από το δρόμο, ωστόσο μόνο σε δύο σημεία του ΒΟΑΚ δικαιολογείται τέτοιος φόρτος.
Το υπουργείο επέλεξε τελικά το μοντέλο της κατάτμησης του έργου, παραχωρώντας στον ιδιώτη το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και το κομμάτι Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στο 1,7 δις, στον ιδιώτη θα παραχωρηθεί ο δρόμος για 35 χρόνια και ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει την υλοποίηση του από το ερχόμενο φθινόπωρο.
Το τμήμα του έργου που θα δοθεί στον παραχωρησιούχο θα μπουν διόδια αλλά μόνο για τους επισκέπτες και τους τουρίστες αφού οι Κρητικοί θα εξαιρούνται της καταβολής του αντιτίμου.
Τέλος όπως επισήμανε ο Χρήστος Σπίρτζης άμεσα παραδίδονται 4 άλλα έργα που αποτελούν πυλώνες ανάπτυξης για την Κρήτη.
Ως τις 25 Απριλίου παραδίδεται ο δρόμος Ηράκλειο – Μεσαρά, ολοκληρώνεται η πολύπαθη γέφυρα Χαμεζίου στο Λασίθι και οι αγωγοί και το Διυλιστήριο στο φράγμα Αποσελέμη καθώς και το τελευταίο κομμάτι του έργου Γούρνες – Χερσόνησος.
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ
Ρεπορτάζ: Δ. Καρυωτάκης
Μοιράσου το άρθρο:
[ad_2]