Ολοκληρώθηκε, πριν από λίγο, η σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο πλαίσιο των επισκέψεων που πραγματοποιεί σε υπουργεία μετά την ορκωμοσία των νέων μελών της Κυβέρνησης. «Πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα και αυτό θα κάνουμε» είπε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός κάνοντας λόγο για κατεπείγουσα ανάγκη για να αναβαθμιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο από Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και με τροχαίο υλικό.
Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης προανήγγειλε ότι στις αρχές Απριλίου θα γίνει συνολική παρουσίαση των νέων παρεμβάσεων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτό θα αφορά και σε νέα λεωφορεία καθώς και προσλήψεις νέων οδηγών. Θα γίνουν νέες παρεμβάσεις στις γραμμές του Μετρό 2 και 3 ενώ θα αναβαθμιστεί η Γραμμή 1. Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, μέχρι το 2027 η εικόνα στα ΜΜΜ θα είναι εντελώς διαφορετική.
Νωρίτερα, τον Πρωθυπουργό υποδέχθηκαν ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρίστος Δήμας, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος ενώ στη σύσκεψη συμμετέχει και ο Κωστής Χατζηδάκης, ο νέος αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης που θα επιβλέπει και το project για την ανάταση του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Μεταξύ των προτεραιοτήτων της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως έχει γίνει γνωστό, είναι ο ο σιδηρόδρομος να γίνει σύγχρονος και ασφαλής και να ανανεωθεί ο στόλος των λεωφορείων.
Οι δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη:
«Πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα, αυτό απαιτούν οι πολίτες από εμάς» διεμήνυσε ο πρωθυπουργός, επαναλαμβάνοντας ότι η κυβέρνηση πρέπει να συνεχίσει τη σύγκρουσή της με τις διαχρονικές παθογένειες του βαθέος κράτους. Μάλιστα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προανήγγειλε ότι στις αρχές Απριλίου θα γίνει μία συνολική παρουσίαση των νέων παρεμβάσεων στο πεδίο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «έως το 2027 η εικόνα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα είναι τελείως διαφορετική».
Ειδικότερα, ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για την προσθήκη νέων λεωφορείων, αλλά και την πρόσληψη νέων οδηγών, την προωθούμενη αναβάθμιση στους συρμούς της γραμμής 1 του Μετρό, αλλά και τις δρομολογούμενες παρεμβάσεις στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Ο πρωθυπουργός γνωστοποίησε, δε, ότι σύντομα θα έλθει προς ψήφιση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι αυτό από μόνο του δεν μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα της ασφάλειας στους οδικούς άξονες, καθώς και ότι χρειάζεται μία συνολική επαναξιολόγηση. Εξάλλου, ο κ. Μητσοτάκης επικαιροποίησε και τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής έως το 2027. Συγκεκριμένα, ο κ. Μητσοτάκης είπε πως σημαντικό μέρος του ΒΟΑΚ θα πρέπει να έχει παραδοθεί έως το τέλος του 2027, ενώ εντός του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, αλλά και οι εργασίες επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ακολούθως, εντός του 2026 θα πρέπει να έχει παραδοθεί ο Ε65 και έως το 2027 το Flyover στη Θεσσαλονίκη.
Χρίστος Δήμας: Να στρωθούμε στη δουλειά ώστε να προχωρήσουν τα έργα
«Εποικοδομητική» χαρακτήρισε ο Χρίστος Δήμας, νέος υπουργός Υποδομών, την συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, και τόνισε τη δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσουν άμεσα τα έργα που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής και την ασφάλεια στις μετακινήσεις. «Να στρωθούμε στη δουλειά, ώστε τα έργα να προχωρήσουν γρήγορα και να αξιοποιηθούν στο έπακρο από τους πολίτες», τόνισε ο Χρίστος Δήμας.
Συγκεκριμένα, η συνάντηση του νέου υπουργού Υποδομών με τον πρωθυπουργό πραγματοποιήθηκε με επίκεντρο την πρόοδο των μεγάλων έργων υποδομής ενώ, στο επίκεντρο της ατζέντας βρέθηκαν εμβληματικά έργα, όπως ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, η ολοκλήρωση της επέκτασης στο μετρό Θεσσαλονίκης, ο Ε65, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, καθώς και η αναβάθμιση των αεροδρομίων σε Καστέλι, Πάρο και Χίο.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης σε αρδευτικά και αντιπλημμυρικά έργα, κρίσιμα για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. «Η βούληση είναι ξεκάθαρη: να στρωθούμε άμεσα στη δουλειά, σε συνεργασία με όλους τους φορείς, ώστε τα έργα να προχωρήσουν γρήγορα και να αξιοποιηθούν στο έπακρο από τους πολίτες», υπογράμμισε ο υπουργός.
Ο Αναπληρωτής υπουργός για τα θέματα Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αναφέρθηκε κι αυτός με την σειρά του, στο ζήτημα των μεταφορών, τονίζοντας τη σημασία του σιδηροδρόμου για την ελληνική κοινωνία. Όπως δήλωσε, «θα κατατεθούν άμεσα σχετικές διατάξεις στη Βουλή», ενώ προανήγγειλε την επιτάχυνση των έργων αποκατάστασης στη Θεσσαλία. Επιπλέον, προτεραιότητα θα δοθεί στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με παρεμβάσεις στον ΗΣΑΠ και τα λεωφορεία της Αττικής ήδη από τον Απρίλιο.