«Στόχος μας είναι να συγκρατηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων, χωρίς να αποκλείεται ακόμα και μείωση τιμών σε κάποιες κατηγορίες, όπως στα ταχύπλοα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική».
Όπως τόνισε, η αύξηση του κόστους λειτουργίας στην ακτοπλοΐα έρχεται από τα πράσινα καύσιμα, καθώς από την 1η Μαΐου θα εφαρμοστεί ο νέος κανονισμός της ΕΕ για τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο και θα πρέπει να χρησιμοποιούν μείγμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο. «Πρόκειται για μια πολύ σωστή περιβαλλοντική πολιτική, αλλά ακριβή. Ειδικά για εμάς τους Έλληνες με τους δεκάδες νησιωτικούς προορισμούς. Εμείς ταξιδεύουμε συνεχώς, έχουμε ένα τεράστιο θαλάσσιο δίκτυο μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών από και προς τα νησιά μας καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Αλλά ναι, και για τις διακοπές μας, δεν μπορεί να είναι ”πολυτέλεια” να πάει μια οικογένεια με τα παιδάκια της σε ένα νησί», τόνισε ο Υπουργός, σημειώνοντας ότι ειδικά στα ταχύπλοα πλοία που καίνε ήδη πράσινα καύσιμα, η μείωση λιμενικών τελών κατά 50% τους επιτρέπει να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων τους.
Ωστόσο, ο κ. Κικίλιας κατέστησε σαφές ότι η ακτοπλοϊκή αγορά, όπως και η αεροπορική, είναι απελευθερωμένη και λειτουργεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός. «Αυτό που πιστεύω είναι ότι μετά τη δέσμη των μέτρων μας, ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει προς όφελος των πολιτών και θα έχουμε μειώσεις στα εισιτήρια των ταχύπλοων. Η Πολιτεία δεν μπορεί να παρέμβει στον ελεύθερο ανταγωνισμό, αλλά έχει άλλα όπλα στη φαρέτρα της, που δεν θα επιτρέψουν την στρέβλωση του ανταγωνισμού και τις ενδεχόμενες κακές επιχειρηματικές πρακτικές» είπε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις των Λιμενικών Ταμείων για την 50% μείωση των λιμενικών τελών, απάντησε ότι το μέτρο αυτό δεν θα τους δημιουργήσει οικονομικό πρόβλημα διότι: Πρώτον, το ισόποσο έσοδο που θα χάσει κάθε ένας λιμένας θα αναπληρωθεί μέσω χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο για έργα και δράσεις στους λιμένες. Δεύτερον, η ρευστότητά τους θα ενισχυθεί από την αύξηση των λιμενικών τελών στα σκάφη αναψυχής και στα τουριστικά ημερόπλοια. Συνεπώς, όπως υπογράμμισε, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους Φορείς Διαχείρισης Λιμένων, «που κάνουν σωστά την δουλειά τους, που κάνουν έργα αναβάθμισης των λιμένων τους. Αν δεν κάνουν έργα, τότε ναι, θα έχουν πρόβλημα».