Ο Φεβρουάριος είναι ο μήνας που περίμεναν ομάδες και αναβάτες για να πάρουν μια πρώτη γεύση από τη δουλειά που έγινε στις εγκαταστάσεις των ομάδων στη διάρκεια του χειμερινού διαλείμματος και την απουσία από τις πίστες. Ένα τριήμερο δοκιμών στη Μαλαισία σε εντελώς διαφορετικές καιρικές συνθήκες σε σχέση με αυτές που επικρατούν στην Ευρώπη αυτήν την εποχή του χρόνου, ήταν ιδανικό για να δοκιμαστούν πλαίσια, κινητήρες αεροδυναμικά βοηθήματα και αναβαθμίσεις εξαρτημάτων αλλά και για να «σπάσουν» τα άλατα οι αναβάτες. Άλλοι μετά από κάποια ξεκούραση στη διάρκεια των Χριστουγέννων επέστρεψαν στην προετοιμασία τους, άλλοι βρήκαν ευκαιρία ώστε να υποβληθούν σε επεμβάσεις που έπρεπε να κάνουν και άλλοι εκμεταλλεύθηκαν αυτό το διάστημα για αποθεραπεία από τραυματισμούς που είχαν προηγηθεί. Ας δούμε τι δοκίμασαν και πως εξελίχθηκαν οι δοκιμές για τις ομάδες.
Ξεκινώντας από τη Honda, την παγκόσμια πρωταθλήτρια, είδαμε να δοκιμάζει νέο σχεδιασμό στο τελικό της εξάτμισης, νέο fairing και εντελώς διαφορετικό σχέδιο στο κουτί της εισαγωγής του αέρα στον κινητήρα σε σχέση πάντοτε με το 2018. Δοκίμασαν επίσης και νέο κινητήρα αλλά το σημείο που τράβηξε τα βλέμματα και συζητήθηκε περισσότερο ήταν αυτό το κουτί που άρχισε να χρησιμοποιεί από πέρσι η Ducati στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας και έχει «βαφτιστεί» salad box. Η Honda όμως ήταν άτυχη καθώς ο Marc Marquez έχοντας κάνει εγχείρηση στον ώμο του που τον ταλαιπωρούσε από την προηγούμενη χρονιά, δεν ήταν σε θέση να συμπληρώνει πολλούς γύρους καθημερινά, ειδικά σε σχέση με τις δοκιμές προηγούμενων ετών. Επίσης, ο Jorge Lorenzo τραυματίστηκε σε προπόνηση πριν μερικές μέρες, υπεβλήθη σε εγχείρηση και δεν ήταν σε θέση να συμμετέχει στις δοκιμές. Το θετικό ήταν πως ο αντικαταστάτης του Jorge Lorenzo, Stefan Bradl, πήγε αρκετά καλά ενώ και ο Cal Crutchlow προερχόμενος από τραυματισμό, δεν αντιμετώπισε προβλήματα και έδωσε πολλά στοιχεία στην ομάδα.
Η Ducati εντυπωσίασε και μάλιστα για διαφορετικούς λόγους. Εντυπωσιάζει κάθε φορά με τις επιλογές σχεδίασης και την τεχνολογική εξέλιξη που υιοθετεί αλλά εντυπωσίασε επίσης αφού την τελευταία μέρα των δοκιμών, κατέλαβε τις 4 πρώτες θέσεις με χρόνους κάτω από το προηγούμενο ρεκόρ πίστας. Εντυπωσιακό επίσης ήταν πως ταχύτερος όλων ήταν ο εμφανώς αδυνατισμένος, Petrucci και 2ος ο Bagnaia που ανέβηκε φέτος κατηγορίας. Η Ducati δοκίμασε νέο fairing με το οποίο ο Petrucci είχε και μία πτώση. Ο Andrea Dovizioso δοκίμασε νέο πλαίσιο και το συνέκρινε με το περσινό ενώ ο Danilo Petrucci δοκίμασε δύο νέα, διαφορετικά ρεζερβουάρ τη στιγμή που οι Miller και Bagnaia δοκίμασαν το ρεζερβουάρ που πέρσι επέλεξε ο Lorenzo. Οι καινοτομίες της Ducati δεν περιορίστηκαν σε αυτά. Εξόπλισαν τις μοτοσυκλέτες τους με ένα διακόπτη κοντά στο τιμόνι, σε μέγεθος και θέση που δείχνει πως θα τον χειρίζεται ο αναβάτης. Η πιο πιθανή εκδοχή είναι πως πρόκειται για ένα διακόπτη που κλειδώνει την ανάρτηση και βοηθά στην εκκίνηση. Τέτοιο σύστημα χρησιμοποιείται στις μοτοσυκλέτες motard και motocross κατά την εκκίνηση. Μια τέτοια επιλογή δείχνει προσπάθεια της Ducati να τελειοποιήσει τις εκκινήσεις της και να στρίβουν οι αναβάτες της πρώτοι στην πρώτη στροφή. Φαίνεται πως από εκεί και μετά δεν ανησυχούν… Δοκίμασαν επίσης και νέο σχεδιασμό στο salad box που πιστεύεται πως σχετίζεται με την ανάρτηση.
Στη Yamaha επικράτησε αισιοδοξία. Δε δοκιμάστηκαν πολλά πράγματα αλλά ήρθε βελτίωση, κάτι που δείχνει πως άλλαξε και ο τρόπος λειτουργίας της ομάδας. Ο Valentino Rossi δοκίμασε ένα νέο fairing την πρώτη μέρα και ο Maverick Vinales την τελευταία. Είχαν στη διάθεση τους νέο κινητήρα, αλλά είχαν από έναν ο καθένας. Δούλεψαν πολύ πάνω στο φρένο του κινητήρα και βελτιώθηκαν. Ο Vinales ήταν γρήγορος και σταθερά ταχύτερος του Rossi ενώ και οι δοκιμές που έκαναν σε σχέση με τη φθορά των ελαστικών φάνηκε να είχαν αποτέλεσμα. Έχοντας στη διάθεση τους πλέον και τα στοιχεία των δοκιμών της Petronas Yamaha με τους Morbidelli και Quartararo, σίγουρα θα τα αξιοποιήσουν.
Στη Suzuki εντυπωσίασε ο Rins που ήταν ταχύτατος και τις τρεις μέρες. Τόσο ο Rins όσο και Mir δοκίμασαν νέα fairing και συνέκριναν διαφορετικά πλαίσια. Πριν τις επίσημες δοκιμές, οι δοκιμαστές της ομάδας δοκίμασαν Sylvain Guintoli και Takuya Tsuda δοκίμασαν μία νέα, διπλή εξάτμιση.
Πολλά εξαρτήματα δοκίμασε και η KTM. Οι αναβάτες της είχαν στη διάθεση τους διαφορετικούς κινητήρες, fairing, ψαλίδια και πιρούνια ανάρτησης από carbon, νέα ουρά στη μοτοσυκλέτα ενώ ο Zarco προσπαθώντας να βολευτεί δοκίμασε και νέα σέλα.
Η Aprilia έφερε μία ολοκαίνουρια μεν μοτοσυκλέτα που έμοιαζε όμως πολύ με αυτήν του 2017 και όχι με αυτήν του 2018. Δοκίμασε νέο carbon ψαλίδι στην ανάρτηση αλλά δυστυχώς για το Ιταλικό εργοστάσιο, ο Iannone ήταν άρρωστος και οδήγησε για λίγους μόνο γύρους.
Οι συνδυασμένοι χρόνοι και των τριών ημερών
Moto GP: Τι δοκίμασαν οι ομάδες στη Sepang;
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο