Η πρεμιέρα του Moto GP στην πίστα Losail του Qatar, ήταν ακριβώς όπως την περιμέναμε, εντυπωσιακή! Δεν είδαμε κάποια μοτοσυκλέτα να ξεχωρίζει σημαντικά, είδαμε βελτιώσεις σε επιμέρους σημεία, τους rookie να είναι πράγματι δυνατοί αλλά το «παιχνίδι να παίζεται» από τους έμπειρους «παίχτες». Είδαμε πάλι τους αναβάτες να οδηγούν υπομονετικά να περάσουν οι μισού γύροι του αγώνα για να δείξουν τις δυνατότητες τους προσπαθώντας να βρουν το όριο αντοχής των ελαστικών τους. Επιβεβαιώθηκε πως ο Dovizioso είναι ακριβώς αυτό που έδειξε και στις δοκιμές του χειμώνα, η ήρεμη δύναμη με αποθέματα καλής ψυχολογίας. Έκανε τον πιο έξυπνο και πιο ήρεμο αγώνα κι έτσι κατάφερε να πάρει τη νίκη. Επιβεβαιώθηκε πως ο Marquez ξεκινά αγχωμένος τη χρονιά αφού από τον πρώτο κιόλας αγώνα έκανε πολύ επιθετικές και με μεγάλο ρίσκο κινήσεις έναντι όποιου βρέθηκε δίπλα του. Επιβεβαιώθηκε πως ο Rins και η Suzuki είναι δυνατοί αλλά χρειάζονται υπομονή και εμπειρία. Τέλος, επιβεβαιώθηκε, για μια ακόμα φορά, πως ο Rossi είναι άλλος άνθρωπος την Κυριακή του αγώνα….
Στο πρωινό warm up ο Petrucci ήταν ο ταχύτερος αναβάτης δείχνοντας έτοιμος για μια καλή εμφάνιση στον 1ο του αγώνα ως εργοστασιακός αναβάτης. Καθώς οι αναβάτες ξεκινούσαν για το γύρο προθέρμανσης, ο κινητήρας της Yamaha του Quartararo έσβησε και ο 19χρονος Γάλλος έχασε την πρώτη του καλή ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει. Οι άνθρωποι της οργάνωσης δεν του άφησαν κανένα περιθώριο να προσπαθήσει να ξαναβάλει μπροστά τη Yamaha του και τον απομάκρυναν άμεσα για να ξεκινήσει από την έξοδο των pits. Με το πράσινο φως της εκκίνησης οι Dovizioso και Miller ήταν οι καλύτεροι και έστριψαν 1ος και 2ος αντίστοιχα. Ο Maverick Vinales ξεκίνησε ικανοποιητικά αλλά ακριβώς στην είσοδο της 1ης στροφής, είδε τον Marquez να κάνει μία από τις κλασσικές του πλέον κινήσεις «εκτοπίζοντας» τον. Ο Vinales υποχώρησε στην 6η θέση για να χάσει κι άλλες θέσεις αργότερα. Οι πρώτοι γύροι ήταν υπόθεση του Dovizioso που οδηγώντας επιφυλακτικά, είχε πίσω του αρκετούς αναβάτες να ακολουθούν σε ένα ενιαίο, συμπαγές γκρούπ. Ο Alex Rins έχοντας την ταχύτητα και την άνεση να κάνει ό,τι θέλει τη Suzuki στις εισόδους και τις εξόδους των στροφών πέρασε στην κορυφή.
Ο Dovizioso ανέλαβε πλέον να συγκρατήσει τον Ισπανό αφού όπως δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα, αν τον άφηνε να φύγει δε θα μπορούσε να τον ακολουθήσει και να διατηρήσει τα λάστιχα του στην κατάσταση που ήθελε. Τον περνούσε στις ευθείες και ο Rins τον ξαναπερνούσε σε στροφές που ο Dovi άφηνε ανοιχτή πόρτα. Το παιχνίδι αυτό συνεχίστηκε μέχρι να μπει και ο Marquez σε αυτό. Οι τρεις τους άλλαζαν θέσεις κι έδειχνα τι πρόκειται να ακολουθήσει στη συνέχεια. Οι Mir, Crutchlow, Petrucci ήταν πολύ κοντά τους και σύντομα έφτασαν και οι Vinales, Morbidelli και Rossi που ενσωματώθηκαν στο γκρουπ και άρχισαν να αλλάζουν θέσεις μεταξύ τους. Με 5 γύρους να απομένουν, οι προσπάθειες έγινα πιο σοβαρές. Ο Rins ήρθε πολύ κοντά με τον Marquez και χαμένος από τη μάχη αυτή βγήκε ο Rins αφού άνοιξε τη γραμμή του και έχασε την επαφή με τους Dovi και Marquez. Ο Crutchlow εκμεταλλεύθηκε το γεγονός και πέρασε στην 3η θέση ενώ η μεγάλη μάχη για τη νίκη μόλις είχε ξεκινήσει.
Ο Marquez, επιθετικός όσο τον γνωρίζουμε αλλά και αρκετά ανυπόμονος, ήθελε να περάσει στην κορυφή στον προτελευταίο γύρο. Προηγουμένως, ακολουθώντας τον Rins είχε σημειώσει νέο ρεκόρ τελικής ταχύτητας με 352 χλμ/ώρα. Θεώρησε πως μπορούσε να περάσει τον Dovizioso και να παραμείνει επικεφαλής αφού η Honda έχει πλέον καλύτερη τελική από τη Ducati. Όμως ο Dovizioso, ώριμος και ψύχραιμος τον ξαναπέρασε και οδήγησε εκπληκτικά στον τελευταίο γύρο χωρίς να αφήσει κανένα περιθώριο για προσπέρασμα. Ο Marquez, προσπάθησε να περάσει στην τελευταία στροφή για να χάσει για μια ακόμα φορά τη μάχη της τελευταίας στροφής από τον Dovizioso που είχε καλύτερη έξοδο και πήρε οριακά τη νίκη.
Ακριβώς το ίδιο είχε συμβεί και στον περσινό αγώνα σε έναν αγώνα που ο Dovi πήρε νίκη βαθμών και ψυχολογίας. Το ίδιο συνέβη και φέτος με το ψυχολογικό πλεονέκτημα να είναι ακόμα πιο έντονο για τον Ιταλό της Ducati. Ο Marquez περιορίστηκε στη 2η θέση που θα μπορούσε να είναι εξαιρετική για τον ίδιο. Όμως φάνηκε πως πιέστηκε πολύ, ακολουθώντας τον Petrucci στις χρονομετρημένες δοκιμές για να τον τραβήξει, ακουμπώντας σχεδόν με Vinales, Rins και Dovizioso στον αγώνα και χάνοντας τελικά με πανομοιότυπο τρόπο με το 2018 στην τελευταία στροφή από τον Dovizioso. Δείχνει πως από τον 1ο αγώνα αισθάνεται την πίεση που θα περίμενε κανείς να αισθάνεται στο τέλος της χρονιάς.
Πάρα πολύ καλός ο Cal Crutchlow που μετά από ένα δύσκολο χειμώνα με επεμβάσεις και μακρά αποθεραπεία, ήταν εκεί, έδωσε μάχες και κέρδισε άξια την 3η θέση στο βάθρο. Στους πρώτους γύρους, φάνηκε να δουλεύει για τον Marquez αφού δεν προσπάθησε να τον περάσει και κράτησε πίσω τους και όποιους είχαν σκοπό να τον πιέσουν. Πανηγύρισε τελικά με βάθρο στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Ο Alex Rins τερμάτισε 4ος σε έναν αγώνα που έδειχνε σίγουρο πως θα είναι στο βάθρο με πολλές ελπίδες για τη νίκη. Είδε όμως τον Dovizioso να εκμεταλλεύεται την εμπειρία του και να του κόβει το ρυθμό, είδε τον Marquez να διεκδικεί τη θέση του με επιθετικές κινήσεις και λογικά θα πρέπει να δουλέψει λίγο περισσότερο στη στρατηγική του αγώνα αφού οι επιδόσεις της Suzuki και του ίδιου μας δείχνουν πως θα πρωταγωνιστεί φέτος.
Η μεγαλύτερη έκπληξη της πρώτης εξάδας που τερμάτισε μέσα σε 6 δέκατα του δευτερολέπτου, ήταν ο Valentino Rossi. Ο Ιταλός, 40χρονος πλέον, ξεκίνησε από τη 14η θέση αφού ήταν η τελευταία Yamaha με πολλά και σοβαρά προβλήματα στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας του. Δεν είχε ταχύτητα, είχε μεγάλη φθορά ελαστικών και έδειχνε πως θα είχε ένα πολύ άσχημο ξεκίνημα τη φετινή χρονιά. Όμως, κατάφερε να αντιστρέψει την εικόνα αυτή. Στη μέση του αγώνα έφτασε και πέρασε τον Vinales που είχε ξεκινήσει από την 1η θέση και έδωσε μάχη για το βάθρο. Από τη 14η θέση, τερμάτισε στην 5η με διαφορά 6 δέκατα του δευτερολέπτου από τον νικητή. Ο Danilo Petrucci θα μπορούσε να είναι ευχαριστημένος με την 6η θέση αν δεν είχε δείξει πως είχε τον καλύτερο ρυθμό αγώνα. Όμως είναι άλλο πράγμα οι δοκιμές και άλλο ο αγώνας, κάτι που απέδειξε και ο Valentino Rossi. Ο Maverick Vinales σίγουρα είναι απογοητευμένος από την 7η θέση και θα πρέπει να δει τι του φταίει. Πέρσι, θεωρούσε πως έφταιγε ο αρχιμηχανικός του και τον άλλαξε, αλλά η εικόνα που έδειξε, στον πρώτο αγώνα τουλάχιστον ήταν ακριβώς η ίδια. Γρήγορος στις δοκιμές, αργός στους αγώνες.
Ο Joan Mir έκανε πολύ καλό ντεμπούτο στη μεγάλη κατηγορία. Στην αρχή του αγώνα ήταν μπροστά και από τον πιο έμπειρο teammate του, Alex Rins και τελικά τερμάτισε στην 8η θέση. Ήταν ο καλύτερος rookie με τους Takaaki Nakagami και Aleix Espargaro να τον ακολουθούν στην 9η και 10η θέση αντίστοιχα. Η 10η θέση του A.Espargaro λογικά θα ικανοποιεί την Aprilia. Ο Franco Morbidelli έδειξε πως θα μπορούσε να τερματίσει στην εξάδα αλλά μετά τις μάχες που έδωσε με Vinales και Rossi υποχώρησε στην 11η θέση. Πρώτη KTM ήταν αυτή του Pol Espargaro στη 12η θέση με τον Jorge Lorenzo να ακολουθεί στη 13η. Ο Iannone ήταν 14ος και έπεσε μετά το πέσιμο της καρό σημαίας! με τον Ζarco να συμπληρώνει την πρώτη 15άδα. Ο Fabio Quartararo τερμάτισε 16ος ενώ σημείωσε και με διαφορά, τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Μεγάλος άτυχος ο Jack Miller που στρίβοντας 2ος αναγκάστηκε να υποχωρήσει στον 2ο κιόλας γύρο αφού έφυγε η σέλα από τη Ducati της Pramac.
Τα αποτελέσματα, σύμφωνα με Ιταλικά μέσα ενημέρωσης, είναι προσωρινά αφού μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, 4 ομάδες, εκτός της Yamaha, κατέθεσαν ένσταση κατά του Dovizioso και της Ducati γιατί στη διάρκεια του αγώνα ήταν τοποθετημένο στη μοτοσυκλέτα του Dovizioso ένα κάλυμμα εμπρός από τον πίσω τροχό, που επιτρέπεται να χρησιμοποιείται σε συνθήκες βροχής.
Επόμενος αγώνας, στις 31 Μαρτίου, στην Αργεντινή
Τα αποτελέσματα του αγώνα
MotoGP Qatar: Νίκη Dovizioso… όπως πέρσι!
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο